معرفی و سوغات شهر اهواز

معرفی و سوغات شهر اهواز

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 183 | نویسنده : |

اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان محل زندگی یک میلیون و 300 هزار شهروند از ملیت های مختلف است و به همین دلیل به زبان های مختلفی مانند عربی، فارسی، گویش فارسی لری، دزفولی، شوشتری و غیره صحبت می شود.

شهر اهواز با 31800 هکتار وسعت یکی از بزرگترین شهرهای ایران (دهمین شهر بزرگ ایران) محسوب می شود. بزرگترین تولیدکننده نفت ایران (شرکت ملی نفت ایران) در اهواز است و شرکت ملی حفاری ایران که بزرگترین شرکت حفاری کشور محسوب می شود نیز در اهواز مستقر است. پرآب‌ترین رودخانه ایران، رود کارون، از کوه‌های بختیاری سرچشمه می‌گیرد که با ورود به اهواز، شهر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کند.

اهواز هوای گرم و جوشانی دارد، به خصوص در تابستان ها، اما مناظر فوق العاده زیبایی برای بازدید دارد. از معروف ترین دیدنی های اهواز می توان به چغازنبیل، هفت تپه، شوشتر و شوش اشاره کرد. همه این مناظر در زیر توضیح داده شده است.

اگر شما هم مثل من طرفدار سوغاتی هستید، در اهواز می توانید چیزهای زیادی بخرید همچنین اگر قصد مسافرت به اهواز دارید، بلیط چارتر تهران به اهواز را از سایت آس چارتر با قیمت مناسب خریداری کنید که بیشتر محصولات دریایی هستند. برخی از سوغاتی های اهواز انواع ماهی، خرما، کلوچه خرما، قالی بافی، لباس محلی، پاگ برای طلا و تزئینات دریایی است.

یکی از هیجان انگیزترین و مفرح ترین کارها در اهواز، کرایه قایق در پارک های نزدیک رودخانه کارون و قایقرانی روی آب است. اهواز بر روی رودخانه کارون پل های زیادی دارد، به همین دلیل اهواز را سرزمین پل ها نیز می نامند.
اهواز و سوغاتی های چشم نوازش منتظر شماست. اگر می خواهید این شهر شگفت انگیز را کشف کنید با ما تماس بگیرید. با ما می توانید سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

کجا در اهواز برویم؟

همانطور که در بالا ذکر شد اهواز جاهای دیدنی زیادی در سفر به ایران دارد و نقش مهمی در صنعت گردشگری ایران دارد. بیایید با چغازنبیل شروع کنیم. به عنوان اولین سایت ایران که به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد، دروغ نیست اگر بگوییم چغازنبیل مهمترین دیدنی ایران است. چغازنبیل یکی از زیارتگاه های عیلامی و آخرین دوره ی دیوان است. در حدود 1250 قبل از میلاد توسط پادشاه Untash-Napirisha، به عنوان هدیه ای به خدای بزرگ Inshushinak ساخته شد، نام اصلی آن Dur Untash بود که به معنی "شهر اونتاش" است، اما به جز کشیشان و خدمتکاران، هیچ کس تا کنون در آنجا زندگی نکرده است.




می پسندم نمی پسندم

چهار شنبه 4 خرداد 1401 -15:7 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: